Lycka

Nu har jag just lagt på telefonluren med mamma, hon är i Luleå ikväll eftersom hon ska till tandläkaren och kolla på sina löständer imorgon *fniss* Snart har jag som sagt två tandlösa föräldrar. Eller tandlös och tandlös, dom har ju låtsas tänder i alla fall. HAHA. Det är ganska gulligt. Och vet ni? Imorgon blir jag bjuden på middag hos mamma (i min lägenhet) får även träffa katten och Kristoffer. Måste även pussa på min studentmössa, haha.. Och sen så får jag mina nya Jeans från HM av mamma, lycka! Mina andra gick ju sönder precis i grenen, snyggt alltså.. Not.

Jag längtar som fan till studenten men mest längtar jag till studenlunchen som vi ska ha med familjen. Det är så sällan alla träffas tillsammans, mamma, pappa och syster mfl. Men nu blir det äntligen, om Anna får vara ledig alltså.. Men det kommer bli första gången pappa är på min skolavslutning så det kan inte bli mer perfekt. Alla mina drömmar jag har haft sedan jag var liten har gått i uppfyllelse, jag har bara en kvar. Och det är studentdagen. Sedan har alla mina drömmar slagit in. Så om den dagen kommer att min pappa börjar dricka igen eller nåt så har jag fått det jag önskat mig. Det kommer absolut kännas lättare än förr. Han har varit med på min födelsedag och studenten då, det är det minsta jag önskat mig. Och idag när jag träffade honom så ser man hur det lyser om han, jag skulle inte byta ut honom mot något i världen. Absolut ingenting för han är en sådan fantastisk människa och jag är stolt att han är min pappa.

Jag önskar att Erling levde (mammas kompis som dog för inte så länge sedan) för han sa till mig när jag var liten; ''- När din pappa varit nykter i två år då ska han få en väldigt stor tårta av mig.'' Det kanske inte betyder så mycket, men för mig gjorde det de när jag var i den åldern. Och jag tänkte; ''hoppas att det blir så, så att pappa får sin tårta.'' Och snart är vi där, men nu har Erling tyvärr gått bort..


 
Min pappa och mamma är två av mina största förebilder här i livet. Deras erfarenheter kan få mig att inte göra samma misstag som dom, jag kan istället lära mig så otroligt mycket av dom. Mamma har varit drogfri i 20 år i år, vilket hon ska ha en stor eloge för, för det är ingen som tänker på att ge henne det, inte ens hennes föräldrar och syskon. Men jag tänker på hur fantastiskt stark hon varit och vilket fint liv hon har idag, alla andra drar bara upp det vid fel sammanhang. Som att hon vore samma person som för 20 år sedan. Men det är hon verkligen inte. Idag är hon en kvinna med ett bra jobb som hon verkligen trivs med (som jag hatar sometimes....) hon har en underbar fästman i hennes liv som det tog ett tag att hitta och lite mer kött på benen. Hon har haft en lång väg att gå men hon klarade det.

Det blev mycket ditt och datt, godnatt :)


Kommentarer
Postat av: mamma

hejsan gumman och tusen tack för alla fina ord till och om mig, det värmer, men det är ju så i en sjuk familj att man ser inte vad som är idag man ser hellre bakåt och minns dåtiden, då kan man skylla allt på det, så är det bara, men din pappa och kristofer är duktiga på att tala om för mig att jag är stark och har gjort det bra, resten skiter vi i, och jag älskar dig så mycket, mest på denna jord, håll tummarna att jag får det där lånet så jag har råd att köpa mig en liten nyare bil som du kan få låna...................

2009-05-09 @ 10:12:54
URL: http://lulecarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0