Drick inte mer än ni borde !



Det här är ett ''visdoms ord'' jag har fått höra av min pappa en gång. Så till alla er som dricker ikväll och nu under valborgshelgen, ta det lungt! Det här är en av dom tiderna på året där flest människor dör av alkohol, flickor blir våldtagna, folk blir överfallna och många dör av många olika anledningar .. Ni ska också komma ihåg; drick inte mer än vad ni ska. Har ni dessutom inte åldern inne så drick inte, det ska man inte göra. Visst, jag har varit där en gång också. Men för det mesta är det ren nyfikenhet och jag hade kunnat vara utan mina erfarenheter. Jag hade inte behövt börja dricka. Och ena sidan så har jag så mycket erfarenheter efter min mamma och pappa och deras misstag i livet, att jag aldrig någonsin skulle hamna där själv. Man ska aldrig säga aldrig men jag vill inte utsätta mina nära och kära för det jag själv varit med om. Ingen ska egentligen behöva ha sådana problem. Jag skulle snarare bli glad om alkohol förbjöds och blev olagligt. Men någonting säger mig att det troligtvis aldrig kommer att bli så, för det är just det som dom flesta i Sverige tjänar pengar på. SPRIT & DROGER. Systembolaget hur mycket tjänar inte dom tror ni?

Mina guldmedaljer går till dom människor som kan låta flaskan vara och ha roligt i alla fall. Jag själv dricker alkohol, vilket egentligen är ganska dumt, men jag anser mig själv ha en kontoll över hur mycket jag kan/inte kan dricka. Däremot önskar jag att jag själv hade kunnat vara en av dom som aldrig dricker och aldrig kommer att dricka. Sådana människor ska ha en stor eloge. För det är verkligen inte många som klarar det.

Ta det lungt ikväll!

Det ska jag i alla fall göra :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0