Jag längtar till sommaren..

Så vad har jag gjort idag då? Jo jag har varit på skolan hela dagen (eller nja nästan) försov mig ju som vanligt men jag kan bara inte ta mig upp ur sängen, är så förbannat less skolan så det är fan inte sant. Nåja, är ju bara tre månader kvar idag så man får kämpa på..

Vi hade ett litet hål också, eftersom religionen utgick för att Sara var på någon intervju eller något.. Så jag ringde farmor men hon var inte hemma, hon hade varit hos Alexandra och hjälpt henne med Tim. I alla fall så sa hon att jag ju kunde gå till faster Anki. Och det gjorde jag. Det var riktigt trevligt faktiskt, jag är ju sällan och hälsar på henne. Vi hade riktigt trevligt, pratade på om allt möjligt, ja hon är väldigt bra på surra! Mycket kaffe blev det men tiden rann iväg, sedan var det dags att gå tillbaks till skolan.

Imorgon åker man väl till mamma, beror på om det blir surströmming imorn eller ej med farmor och Anki. Nåja, det återstår att se. Samuel kommer i alla fall till Manjärv i helgen så jag har ju någon att surra med när gamlingarna är för tråkiga *fniss* Skojja bara, nog är Mamma också pratglad, men mest när det gäller BLOMMOR !

Jag längtar i alla fall till sommaren när vi kan åka ut och fiska igen.. Det är ju trevligt, men att gå ner dit där Kristofer har båten var fan i mig jävligt läskigt.. Det slutade med att jag fick hänga på Kristofers axlar så att han bärde mig sist, det var så äckligt. Typ jättehögt gräs där man inte ser vad som finns vid fötterna, jag fick verkligen panik. Jag hatar sånt! Fyfan, tänk att det kan finnas ormar och sånt där. Ja, jag började fan faktiskt grina lite grann.. Men det gick över när jag fick lift av Krillestoffer..

Så här fint var det i alla fall när vi var ut sist i sommras



Och förresten, när jag fick en fisk den där gången vågade jag inte slå ihjäl den själv heller. . .
Det fick Samuel göra.
Fyfan vad äckliga fiskar kan vara,
Nåja
förutom att ta sig ner till båten och fiskarna är äckliga
så är det trots allt båtturerna som är roliga.
Jag har alltid tyckt om att åka båt och det kommer jag nog alltid göra också..

Kommentarer
Postat av: mamma

Jaa du du är rolig du, men det var en härlig kväll för oss allihopa och allt var lungt och mysigt, det borde vi göra oftare, saker ihop menar jag. Det är väl jag som har skrämt dig för alla ormar, men till sommaren ska du få låna mina höga stövlar när vi är och fiskar, då blir det nog bättre, eller att Kristofer åker dit med röj sågen och sågar lite grand och tar bort allt äckligt högt gräs

2009-03-13 @ 23:34:54
URL: http://lulecarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0