Så här är det att leva på socialbidrag

Ibland känns allt så kopiöst meningslöst. Hur mycket man än vill så går saker och ting inte som man vill.. Man får vända på vart enda öre. Klassen har planerat att åka till Älvsbyn på onsdag och ha första studentfesten där. Synd, jag kan inte ens åka dit. Jag har inga pengar över, jag har bara 1000 kronor att leva på tills den sista. Jag önskar att jag var rik, och ekonomiskt oberoende. Då hade allt varit så enkelt. Jag är så besviken att jag inte kan fara på onsdag, jag vill och kan inte låna pengar av någon heller, det ska man inte behöva. Menmen, jag får sitta hemma och göra något annat. Det kan bli kul det också. Jag har i alla fall fredagen att se fram emot. Jag stryker heller inte någonting från min lista från det jag vill ha till studenten, jag tänker köpa det jag verkligen vill ha och då får de andra vara. Det har blivit nog dyrt hittils och nu är botten nådd. Synd att man inte var som Blondinbella, ekonomiskt oberoende som sagt... Men jag hoppas att alla får det  himla roligt och att ni kan ha det roligt med mig på fredag istället. FÖR DÅ ÄR JAG MED !


PS. grattis till pappa som flyttar den 1a juli.

Och ett råd jag kan komma med ni som inte flyttat hemifrån än, bo hemma så länge ni kan. För att vända ut och in på vartenda öre för att veta att man ska ha mat hela månaden, de tar på krafterna. Och man blir riktigt deprimerad emellanåt, (i alla fall jag) idag är en sådan dag och det gör att jag bara blir arg och grinig.
Så förlåt alla jag pratat med idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0