Det är så här det ligger till

Hur kan man förstöra sitt eget liv genom att ta droger? Hur tänker man när man tar det? Jag har så himla många frågor vad det gäller det här och det har jag haft länge. Sedan jag var liten och började förstå vad vissa i min familj gick igenom. Jag har haft ett så stort förakt för alla som tar droger, dom tänker på sig själv och inte alla runt om. Nästa gång någon av er som läser (kanske) tar droger tänk på eran familj; eran mamma, pappa, flickvänner/pojkvänner, vänner och arbetskamratet. Det är inte du som tar drogen som drabbas värst, det är människorna i din omgivning. Allt det här lärde jag mig under min familjevecka hösten 2007. Det var det största jag någonsin gjort och det som fick mig att vakna och se; jag är inte ensam, jag delar det här med så många andra.

Jag fick också lära mig ett nytt ord och vad det innebär. ''Medberoende''. Jag hade aldrig hört talas om det förut, aldrig någonsin. En som är medberoende lever nära en person som går på droger. Man ser problemet, men man hjälper snarare personen att knarka mer än han gjort om man sagt ifrån. Jag fick lära mig att man ska ta avstånd. Det är för att man själv ska kunna må bättre (även om man kanske inte gör det) men det får en del missbrukare att inse vad dom håller på med. När man är medberoende gör man allt för att se personen må så bra som möjligt, man lånar ut pengar, låter hon/han sova hos dig osv. Man blir ungefär som en mamma. Det finns så mycket att lära sig om det här och det öppnade mina ögon. Jag fick lära mig att jag ska tänka på hur det drabbat mig och det hade verkligen drabbat mig hårt. Det var först då jag insåg det, när jag var 16 år gammal.


Det är fler än en person den senaste tiden som frågat varför jag är så emot droger. Dom menar liksom ''Men det drabbar ju inte dig, jag gör det ju inte när jag är med dig'' Men det drabbar mig ändå, även om ni inte ser det. Jag vill inte se kompisar som tar droger, jag klarar inte av det. Det har gjort mig så illa genom åren, drogerna, även fast jag inte tagit en endaste drog förutom alkohol själv. Jag skulle aldrig göra det heller. För jag har sett vad som händer, vem man glömmer och vad man slutar bry sig om. Man bryr sig till slut bara om en själv och skiter fullständigt i omgivningen. Man kan säga att en person som tar droger tror att han/hon är ''Störst bäst och vackrast''



Det gör ont att se hur människor förstör sina liv. När dom kan leva ett lyckligt och hälsosamnt liv.
 Dom kan få i stort sett vad dom vill, men dom sabbar det.

Hur kan man ens tänka tanken på att köpa droger istället för att betala hyran? Helt sjukt.

Det finns mycket som man kan säga om droger men det här säger jag bara; Så förbannat onödigt. Och så förbannat själviskt. Tänk på människorna i eran omgivning istället för att leva livet.. Tänk hur mycket du betalar för din egen död. För det är ju den enda utvägen om du fortsätter. DÖD, DÖD, DÖD. Visst klingar ordet i huvudet när man tänker efter? Ni kommer dö en vacker dag om ni inte slutar.

Det var allt för mig,
och nu vet ni.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0