Nej tack till Svartsjuka

Är det någonting jag verkligen inte tycker om så är det svartsjuka. Jag förstår inte varför man ska gå runt och vara svartsjuk på en annan person. Det innebär ju att man inte kan lita på personen man umgås med. Men för att vara svartsjuk så måste man ju ha en jävligt bra anledning eller hur? Annars är det ju bara fjolleri, orka ödsla tid på något som man skapat själv i sina tankar.

Visst får man väl vara svartsjuk, det har väl jag också varit. Men det får ju liksom inte gå för långt. Jag har i alla fall sett det från den sidan att; Om jag ser på hur jag själv beter mig, är jag verkligen en sådan person som håller på med flera personer samtidigt?'' NEJ! Om jag då tänker på detta, jag gör inte så, så varför ska jag då gå och tro att människan jag är med ska göra så mot mig? Så resonerar jag i dagens läge, som jag ser mig själv hoppas jag också att andra ska vara. Och den som är svartsjuk tror jag är precis så att dom är kapabla till att vara med flera samtidigt, därför är dom svartsjuk. En svartsjuk person är ofta den som är otrogen eller mindre trovärdig själv. Dom vänder sina sjuka beteénden på andra.

Jag syftar kanske mer på en sjuklig svartsjuka, som ofta har förmågan att gå för långt. För visst är vi väl alla lite svartsjuka ibland? Eller jag tror dom flesta är det i alla fall, det är väl ganska normalt. Om man tycker om en person så vill man ju inte att dom ska vara med någon annan, för det finns inget som gör så ont som det gör.

Sedan ska  man nog inte förvänta sig att man ska få bete sig hursomhelst i ett förhållande. Jag menar, man måste lyssna på varandra. Man ska absolut inte få bestämma över någon. Du kan tex inte förbjuda någon att träffa någon annan även om du känner att det inte är okej, men man kan ju acceptera varandra och kanske komma överens till något som båda tycker är okej liksom.

SVARTSJUKA, NEJ TACK!


Och förresten, en som är otrogen och hellre vill knulla runt än att ha ett seriöst förhållande,
vadfan är det för patetisk människa att satsa på egentligen? HAHAHAHAHA, jag är så smaaart!
Den människan vill man ju antagligen inte dela livet med,
och jag tror; det är fler killar än tjejer som är så. Justeja justeja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0