Lite mer om mig själv

Vad förvånar dig mest med ditt vuxna liv?Jag kan inte direkt påstå att jag är vuxen ännu. För det är jag verkligen inte, long way to go. Men jag är förvånad att jag tagit mig så långt som jag faktiskt gjort idag. Jag är självständig, tar tag i skolan, jag har bättre självförtroende än jag någonsin haft. Min självkänsla har kommit tillbaks och det känns som om jag känner mig själv. På ett sätt så känns det som att jag har vuxit som person, blivit starkare och så är det lite mer go i mig.

Mitt liv skulle bli lättare om?
Livet är alltid enklare om man har pengar. Jag skulle inte vilja ha FÖR mycket pengar men precis så där lagomt bra med pengar så att man klarar sig. Utan att behöva vända ut och in på varenda slant. Annars är jag väldigt nöjd med mitt liv idag.

Vilket var ditt första jobb?
Mitt första jobb? Hm.. Mitt första sommarjobb var i alla fall att jobba nere i Jävrebodarna på Fiskekampen. Där fick jag mata laxar med torrfoder och vända laxar som låg i lager. Jag fick fileéa massor .. Världens sämsta jobb jag någonsin haft och någonsin kommer ha. Jag vill aldrig mer lukta fisk 24/7.

(tänk om man kunde vara så smal som då!)
Vad är det bästa som kan köpas för pengar?
Många säger att lycka kan köpas för pengar. Det är väl sant till en viss del, man blir glad om man kan köpa det man vill ha, men.. Jag blir aldrig lyckligare av att ha mycket grejer. Så jag vet faktiskt inte.. Kanske körkortet? Man har ju det hela livet. Så 10 000 :- ungefär är inte så mycket pengar om man tänker på hur länge man har det.

Vilken egenskap är du mest nöjd med hos dig själv?
En ännu svårare fråga. Herregud. En bra egenskap är väl att jag alltid säger vad jag tycker och tänker. Eller ja, det kanske inte är en egenskap som ni tycker är bra men det tycker verkligen jag! Tycker man något är fel ska man säga det och tycker man något är bra; så säger man det!

Vad bjuder du på om du får oväntat besök?
Hm. Det har jag faktiskt aldrig fått och får jag av någon anledning de så skulle jag inte våga öppna dörren eftersom jag har så stökigt hemma jämnt.. Så jag bjuder inte på nått!

Vad får dig att inte vilja stiga upp ur sängen?
Historia lektionerna som är klockan tio över åtta på torsdagmorgon. Och sedan så finns det inget mysigare (om man är två alltså) att ligga i sängen flera timmar en dag och bara mysa, glömma tid och telefon. Haha, det lät fel. Men jag menade bara mysa!

Vad är du mest stolt över i ditt liv?
Just nu så är jag mest stolt över min pappa. Han har levt 35 år som narkoman och nu i Januari går han in i sitt andra år som nykter och drogfri. Jag kan säga också att jag är stolt över min mamma, som valde att sluta med droger den dagen hon fick veta att hon var gravid med mig. Idag har hon varit drogfri i 19-20 år ungefär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0