Jag är den jag är, kan aldrig bli någon jag inte är.

Tänk så svårt det är när man blir sårad. Speciellt av en kille. Det gör så ont. Egentligen lovade jag mig själv, efter mitt förra förhållande med Ricky, att det går inte att lita på en manlig person. Det går inte. För dom kan aldrig vara ärliga. Ärlighet som är det enklaste av allt i världen!

Killar går bakom ryggen, skriver saker på internet till andra tjejer och tror att vi tjejer aldrig får veta det. Kallar tjejer för hora när dom i största verket själv är en aning mer horaktig själv. Killar får knulla runt, men inte tjejer. Fan. Jag blir äcklad. Det är verkligen inte okej heller om en kille gör så, inte tjejer heller för den delen. Men jag kan aldrig förstå mig på sådant för jag är ingen sån person. Jag vet bara inte om jag verkligen kan lita på en kille fullt ut längre, oavsett vem det är. För alltid är det något dom smusslar undan.. Och ja, allting kommer fram till slut det vet vi ju.. Därför har jag alltid valt att vara ärlig, även om ärlighet gör ont ibland också så lönar ärligheten sig alltid i längden.

Och jag är den jag är, kan aldrig bli någonting jag inte är.

Jag kan aldrig vara en bit av någon annan, även om du verkligen vill det.
Varför man ens skulle säga eller tänka en sådan sak förstår jag verkligen inte..
Det skulle göra ont om någon sa så till mig, eller inte sa något men ändå tänkte det.
Varje människa på den här jorden är unik och kan inte jämnföras med någon annan..
Skulle någon överhuvudtaget säga så till mig eller  tänka så,
skulle jag inte vilja ha något med den personen att göra.
Det innebär ju att han/hon lever i det förflutna..

Jag klarar inte av människor som inleder ett förhållande innan dom kommit över sitt förra. Det är bara dåligt, jag menar, man kan aldrig fortsätta skapa känslor för en annan människa när man fortfarande älskar någon annan. Aldrig i hela mitt liv skulle jag låta mig själv börja älska en annan människa när mitt hjärta fortfarande vill vara hos en annan.. Då sårar man bara människan man är med.


Jag vet det mesta, eller du, jag vet nog allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0