Funderingar och tankar !

DU ÄR DEN ENDE SOM KAN STYRA DINA TANKAR OCH DÄRMED STYRA DITT LIV !

Jag har funderat mycket idag, för mycket känns det som. Men ibland har jag sånna där dagar. När jag tänker för mycket blir jag irriterad och nedstämd. Jag tappar liksom tråden och lusten till att fortsätta dagen. Det är alltså tråkiga tankar jag har. Vad är meningen med skolan? Det är min stora tanke just nu. Ska man känna sig som en utbränd ointelligent student fyra månader innan studenten? All min energi försvinner när jag tänker på skolan, körkortet, studenten, balen osv. Jag tappar liksom det där positiva och allting har med det där jävla IG:t jag fick i historian. Den dagen jag fick veta mitt betyg i historia tappade jag motivationen. Jag klarade ju för fan av gymnastiken, hur fan kunde jag då kugga på historia a? Läraren var problemet! Och jag lär mig inte av att ha prov hela tiden, jag måste ha variation i mitt lärande. Fördjupningsuppgifter eller vadfan som helst får mig att förstå men INTE prov!

Och när jag tänker på det här negativt, blir allt lika mycket negativt. Hela livet ungefär. Jag frågar mig själv; Vadfan håller jag på med egentligen? Och så säger jag till mig själv, skärp dig! Jag gör ingenting nyttigt på veckorna, jag håller ju fan på med en massa svammel bara. Så känns det i alla fall, så länge man inte vet vart man har vissa personer..


Och sedan tänker jag på; att jag aldrig kan bli någon annan än den jag är.
Så varför fortsätter jag? Varför? Många frågor som jag inte ens kan svara på.
Helvete, jag tänker för mycket!

That's just an Inconvenient Truth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0