Alltså, strejk eller inte?

Nu är man i Luleå igen, blev ju inte riktigt vad jag hade hoppats på. Hade jag vetat att mamma låg sjuk i sängen och spydde med en hemskt huvudvärk och hosta, ont i nacken osv hade jag stannat i Piteå.. Menmen, man kan ju inte rå för att man blir sjuk helt utan förvarning..  Tur att jag ska hem imorgon i alla fall, för jag vill inte bli sjuk. Inte nu när skolan börjar om och allt för den här terminen måste jag fan ge gärnet!

Om det nu blir skola på torsdag vill säga, vissa ska strejka andra inte. Så hur fan ska man göra då? Man vill ju liksom inte få skolk eller ogiltig frånvaro på grund av att bara någon enstaka strejkar. Ska man strejka ska man ju göra det på riktigt, såklart. Menmen, hade varit skönt med en eller två dagar till att slappna av och ta det lungt, lite mer jullov skadar ju inte! Även om det nu bara är 9 veckor kvar tills vi har sportlov. . . Häääärligt ! Höjdpunkten med vårterminen är ju att vi har flera lov, både sportlov och påsklov, då går ju allt så mycket fortare och man hinner ta igen de man missat..

Nu ska jag ringa till Marielle !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0