Vilket jävla skitsnack Älvsbyborna !

Mamma ringde mig just och sa att det pågår vissa skriverier på PiteåTidningens  hemsida just nu. Det skulle vara så (enligt vissa älvsbybor) att min mamma jobbar gratis för hon som äger fiket på Kanis. Men så är självklart inte fallet mina vänner, absolut inte. Min mamma är anställd åt Älvsbyns Fastigheter (tror jag?!iaf älvsbyns kommun). Under sommaren sköter mamma och resten av arbetarna till trådgårdsarbete som måste göras i kommunen. Vattnar blommor, sätter ut krukor med fina blommer i osv, ja ni fattar ju säkert.. Och nu så har hon fått jobb även under vintern, helt jävla bra va? Ja, det tycker jag i alla fall. Då slipper hon ju gå hemma under halva året.

Nu är fallet så att mamma jobbar på Kanis. För att kunna sälja liftkort så står hon inne i köket eftersom kassan till liftkortsförsäljningen finns där. Vart skulle hon annars stå? I en snödriva eller? Så nu diskuteras det om Älvsbyns chefer, hurvida folk åt kommunen arbetar osv, men det mesta som skrivs i Piteå Tidningen just nu är bara rent jävla skitsnack. För vet ni vad? Man kan ju inte skapa egna tankar och sedan göra det till fakta; så ni som nu trodde att mamma jobbade i fiket gratis, ni tror helt fel. Ni har bara skapat den tanken i eran hjärna så kom då inte och påstå att det är sanning!

Ja herregud, att Älvsbybor har så lite att göra det visste jag inte.
Jag skulle önska att dom som skriver allt det där i tidningen på debattsidan just nu, öppnar sig likadant i verkligheten också.. För det är ju verkligen skarp kritik som riktas mot Älvsbyns Kommun och dess Chefer nu. Om man inte kan prata i verkligheten öga mot öga, så ska man absolut inte göra det på internet heller.

För ni vet ju, att ingen är någonsin anonym på internet.. 
klicka på länken högst upp så kommer ni till debatt sidan om ni är intresserade!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Dom var ju jätte fina evelina :) kanske dags att du tar och gör en åt mig också?!?! en order ;D hehe. Ne men fina var dom, så när du har tid så får du gärna göra en åt mig :)

2009-02-19 @ 20:49:22
URL: http://diosa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0