Utmanad av Vickan

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex ÄRLIGA saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


Jag är en känslig person
Det är grymt jobbigt faktiskt. Det är jobbigt att leva med sig själv ibland. Jag är känslig över allting i stort sett.
Och känslig är jag jämnt, jag kan gråta närsomhelst, jag kan bli förbannad när som helst och mycket mer. Men i vissa fall är det kanske bra med att vara känslig, jag vet inte. Men mest jobbigt..

Jag står för mina åsikter
Man får aldrig glömma att tro på sig själv och det man tror på. Man ska alltid hålla fast vid det, och det gör verkligen jag. Ibland kanske jag gör det på fel sätt, men enligt mig så ska man verkligen stå för sina åsikter, annars kommer man inte så långt.

Jag är grymt dålig på att plugga
Har nog inte pluggat ordentligt till ett enda prov på gymnasiet. Men när jag insåg hur bra betyg jag fick utan att plugga så sket jag i det. Det är nog det dåligaste med mig just nu, för hade jag pluggat hade jag haft ännu bättre betyg än vad jag har idag!

Jag hatar att bråka
Det är det värsta jag vet. Jag får panik nästan när jag bråkar med någon och det har att göra med vad jag gick igenom som liten. När jag var mindre så fick andra mig att tro att det bara var jag som gjorde fel, skapade bråk osv.. SÅ varje gång det är bråk i mitt liv nu, så tror jag allt är mitt fel (i stort sett) utan att det är det. (dock får ju vissa personer en att känna sig så än idag)

Jag är generös
Eller ja det tycker jag i alla fall. Om någon behöver låna pengar eller behöver något annat så kan jag alltid låna ut eller vara där med mig själv och finnas till hands. Man kan vara generös på så många plan. Mest generös är jag nog på krogen (!) Bjuder vänner alldeles för mycket !

Jag är medberoende
Jo, det är i stort sett alla i min stora familj. Min pappa, farmor, syster, jag, mamma mfl. Vi tar hand om allt och alla och ser till att alla har det så bra som möjligt. Den största personen jag är medberoende är väl pappa (eller snarare var när han missbrukade) man hörde alltid av sig till honom, om han hade det bra osv.. Pappa sa till mig för inte så länge sedan ''Evelina, när ska du börja tänka på dig själv, du är precis som din mamma. Ser till att alla andra har det bra utan att tänka på dig själv'' Det är också därför jag inte kan ha en person i mitt liv som går på droger eller liknande, man blir som en morsa åt personen. Vissa personer är så medberoende att dom lever ett liv i dimma, men det gör inte jag!

Jag älskar choklad
Det har jag nog gjort sedan jag kom ut från mammas mage. För på nästan alla bilder jag har hemma när jag är liten, äter jag choklad. Vilket jag nu också gör, flera gånger i veckan! Det är ett beroende som jag aldrig kommer att kunna släppa, det finns inget godare än en Kaffekopp med mjölk i också en karta Marabou Daim. Göttans! Dock skulle man kanske sluta med chokladen och gå ner lite i vikt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0