Psykologi A klart.

Idag har jag tagit mig upp på Psykologin på morgonen! Inte första gången men idag är dock en av få mornar som jag verkligen vaknat. Var ju däremot några minuter sen, men vad gör det egentligen? Jag hann ju med betygssnacket och jag fick i alla fall Godkänt, så himla bra! Just nu så orkar jag inte sträva efter något annat, jag har nog bra betyg från årskurs 2. Det får räcka med dom. Nu gäller det bara att nå betyget Godkänt i resterande ämnen som vi har kvar. Det är rätt många, men vafan vi får hoppas på det bästa. Veckan efter lovet börjar vi med Psykologi B kursen eftersom A kursen slutade idag. Spännande!

Idag fick vi se på filmer som handlade om panikångest och psykiska sjukdomar.
Jag tycker sådant är intressant eftersom det finns så pass mycket av dom sjukdomarna i vår släkt. Det är ju en bra erfarenhet att veta allt det här om man själv drabbas eller om någon nära en drabbas. Panikångest är det ju många som lever med idag och jag tycker inte det är konstigt, speciellt inte bland ungdomar. Dom förstår jag verkligen, så pass stressad som man är i skolan nuförtiden. Folk stressar alldeles för mycket, både på jobbet och i skolan.. Hemskt att det är så ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0