Vad kommer vi att förknippa ordet kärlek med?

Ibland förstår jag inte hur folk orkar med att ha förhållanden med andra människor egentligen. För mig är det oftast jobbigt eftersom jag har väldigt svårt och lita på folk och haft så pass dåliga förhållanden förut. Det är sånna där förhållanden som jag verkligen bara vill glömma, för alltid. Men det går inte. Och det jobbigaste med ett förhållande är att det så fort kan ta slut, för minsta lilla eller som i mitt fall; att det sårar en så djupt och att det sätter sina spår.

För mig är det svårt att förstå hur en annan människa kan såra en så pass mycket. Och det är rätt fantastiskt hur mycket man kan älska en person. Men vad jag inte förstår är ordet ''jag älskar dig'' mellan två personer som knappt känner varandra. Det ordet ska inte missbrukas, det ska kunna komma ut, vara helt ärligt och det ordet ska aldrig sluta med att en av personerna är otrogen osv. För vad kommer vi till slut att kunna förknippa ordet kärlek med egentligen? Otrohet (?)

Jag har blivit väldigt sårad förut, speciellt efter mitt första förhållande när ******* hade en relation med fler än en tjej och fler än tre. Det sårade mig och satte sig djupt att jag förlorade tilliten till varenda kille jag senare skulle ha ett förhållande med. Det jag har, kan jag inte kalla svartsjuka, det är snarare en osäkerhet på hur långt en människa kan gå för att verkligen såra en annan. Samtidigt så ska jag inte dra alla över samma kant som dom jag tidigare varit tillsammans med, men det är så otroligt svårt att hitta tillit till en annan människa igen efter något sådant här. Och efter att ***** träffade tjejer bakom min rygg ''för att han trodde att jag skulle bli svartsjuk'' gjorde inte saken bättre. Alla har vi väl en vän av det andra könet så varför ska man inte kunna se en film eller ta en fika tillsammans på stan? Men samtidigt kan man väl vara ärlig och säga det till personen man har ett förhållande med att man gör det. Istället för att gå bakom ryggen och att dom ska få reda på det sedan.. Det ökar ju risken för svartsjuka om man inte kan vara ärlig från första början..

Det jag bara vill säga, eller egentligen undrar, hur kan man såra en människa man säger sig älska så förbannat mycket och göra en sådan sak som att gå bakom ryggen eller vara otrogen? Det får en att känna sig så jävla förödmjukad och misslyckad. Man förlorar verkligen självförtroendet och viljan att kunna lita på en annan person. Man tappar nästan allt. Om jag älskar en person är detta en sak som jag aldrig skulle kunna ha i åtanke, inte ens tänka på . Men saken är nog den att den som genomgår en sådan här grej inte vet vad kärlek är.

Sleep tight.

Kommentarer
Postat av: Maria

Samtidigt som kärlek är något som är väldigt fint så är det ett rent helvete också :)

2009-04-12 @ 09:27:19
URL: http://mariamedkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0