Mitt sista lov någonsin



Nu är det alltså snart dags att gå och lägga sig men först så ska jag se min serie. Nu är mitt sista lov för alltid, slut, om jag nu inte börjar på högskola vill säga, men den risken är rätt minimal  just nu eftersom jag vill ta ett break och förhoppningsvis får jobba ett tag ...

Mitt lov har varit väldigt avkopplande och jag har inte gjort mycket alls. Jag har för det mesta umgåtts med familjen. I början av lovet var jag hos mamma och Kristofer i Luleå. Sedan åkte vi till Manjärv, Samuel var ju även med men han åkte hem tidigt eftersom dom började skolan redan förra tisdagen.. Sedan åkte jag till Piteå och har umgåtts med Micke. På kvällarna har jag umgåtts med min pappa, syster, faster och mina kusiner och syskonbarn. Umgåtts med Josefin har jag också gjort, konstigt att se henne som en mamma nu men hon passar verkligen som de. Jag tycker så mycket om att umgås med henne för vi är så lika varandra på något sätt.. Jag har varit omgiven av personer jag tycker väldigt mycket om och som får mig på väldigt bra humör. Jag har nog aldrig tidigare slappnat av på det här viset under ett lov. Men jag har i alla fall inte pluggat annat än någon dag, för jag orkar helt enkelt inte. Mitt lov kunde i alla fall inte bli bättre. Däremot önskar jag att det inte var det sista..

Men det känns konstigt, nu finns det inga lov-tider kvar där man kan koppla av och göra vad man vill.. Det kommer kännas konstigt.. Jag menar man har ju trots allt haft skollov i cirka 13 års tid på ett ungefär, jag vet inte riktigt? Men någongång ska man ju ut i den stora världen och bli vuxen, och jag antar att det är nu efter den 12:e Juni. Tänk att lilla jag går ut skolan, hur ska det gå? Det finns så mycket tankar och jag tycker att jag kunde gjort min skoltid så himla mycket bättre, men mycket har kommit i vägen och början av mina skolår på gymnasiet var väldigt jobbiga eftersom jag gick igenom mycket i mig själv pga pappas missbruk. Jag mådde väldigt dåligt på den tiden men jag är ändå stolt att jag klarar mig med hyffsat bra betyg, däremot känns det som att jag kunde ha gjort så himla mycket bättre.. Men orken fanns inte där, tyvärr..

Nej hörrni, dags att börja en ny vecka där studentmössorna ska delas ut. Det känns väl lite roligt?

Sov gott så uppdateras det någongång när jag ids !

Kommentarer
Postat av: mamma

alla saker har sin tid, och nu är snart skol tiden förbi, har du tänkt på att kolla på jobb i Luleå eller älvsbyn me???????

2009-04-20 @ 22:25:37
URL: http://lulecarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0