En kväll med smoothies och mycket tankar..

Nu har jag pluggat, gjort slingor på mamma och druckit en massa smoothies. Himla gott och det är ju nyttigare än dricka, det enda som är onyttigt i den jag gör måste väl va juicen.. Smarrigt är det i alla fall..

Idag träffade jag även Maria när jag och mamma var på Ica och handlade, riktigt trevligt! Då hann jag även önska henne en Glad Påsk. Var tydligen inte många som hade varit på bion idag, vilken slump, jag hade nästan förstått det.. Dumt och sätta en bio sista timmarna innan lovet men elevrådet tänkte väl inte så smart där !

I alla fall så har vi även varit och hälsat på mormor och morfar i Jävre idag. Och då fick vi veta att mormor har fått sockersjuka och hon har inte sagt något förens nu.. Men hon är ju sån, hon vill inte oroa en massa folk i onödan, men orolig blir man ändå det kan man inte göra så mycket åt. Mormor har ju trots allt betytt och betyder massor för mig och det känns som att hon inte kommer finnas kvar så länge till.. Hon orkar inte göra mat, hon har rasat i vikt (!) och hon lämnar sällan huset.. Det är väl bara om det är kalas eller någonting.. Det är som om hon tappat lusten på livet och man känner sig väl lite skyldig, för när vi bodde i Jävre var det inte alls så, då var hon oftast glad och positiv.. Jag har tänkt mycket på mormor den sista tiden sedan Clary dog.. Snart är det väl mormors tur tänker jag och jag vill verkligen inte att den dagen ska komma. Jag kan inte tänka mig en dag när hon inte finns längre. Hon är ju trots allt min mormor och utan henne skulle allt kännas så tomt. Nåja, det är trots allt bara sockersjuka hon har än så länge, och hjärtproblem osv, men allting gör ju en orolig. Ska man säga att det var tur att morfar var frisk då? Jo.... Maybe..

I alla fall så är det alldeles strax dags att sova för imorgon klockan tio så åker vi mot Manjärv.
Ska även träffa pappa i helgen och det lutar åt att han får en ny lägenhet snart !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0