Shit världen, vad är det som står på?

Det är vissa saker här i världen jag inte förstår mig på.. Eller mycket saker rättare sagt.
Tänk hur vi människor beter oss, oftast som idioter. Vad tänker vi med egentligen?

Jag sitter och funderar varför vissa föräldrar kan avstå från sina barn.
Hur kan man göra en sån stor grej? Om man sätter ett litet barn till världen,
ska man väl göra allt för att älska och skydda honom/henne?
Jag vet en kille som inte träffar sin son någonting alls.
Det väcker känslor och tankar inom mig.. Jag själv vet hur det är att ha en pappa som är borta.
Men min pappa har alltid brytt sig, alltid fått mig att känna mig omtyckt och speciell..
Tänk dig att veta att din pappa inte brydde sig, inte ens frågade hur du mådde,
hur stor du har blivit osv. Dom känslorna kan jag nog aldrig någonsin förstå.
Men en sak är säkert; Pappan som gör detta mot sin son, borde tänka ett steg längre.
Jag kan faktiskt säga till den personen, fan vilken jävla stor egoist du är!



Det är krig överallt i världen typ, eller nja det finns ju inget världskrig..
Men på många ställen är det i alla fall krig och vem skapar då dessa krig?
Jo, det är vi själva. Vi människor. Överallt kan man läsa att vi får tycka och tänka som vi vill..
Men det får vi väl inte alls det? Det är ju alltid någon som har en invänding, och tillhör vi fel
religion så är det fel. Det är DET som skapar krig mina vänner, vi respekterar inte varandra.
Och du som skapade alla vapen och dylikt; det var det sämsta en människa kunde uppfinna!

Mobbingen växer sig större, längre ner i åldrarna och högre upp i åldrarna.
Idag förekommer det mobbing på olika arbetsplatser, bland vuxna människor till och med.
Det blir värre med mobbing lägre ner i klasserna, barn är väldigt grymma mot varandra i dagens läge.
Hur ska vi göra för att förhindra det? Människosynen måste vara dålig, vi bryr oss inte om varandra, vi tycker inte att alla är lika mycket värda och vi blir framförallt inte accepterade för dem vi är. Om alla som här sakerna hade varit omvända i positiv sammanfattning hade det blivit en helt annan sak, då hade det inte funnits någon mobbing! Såå vad vi behöver är lära oss dom här sakerna och mycket mer. Och ni som mobbar; skit ner er. ni måste må jävligt dåligt i er själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0