Det här blev mitt år 2008 !



Mycket har hänt och mycket kan man säga om det här året.
Det här är nog det största året hittills för mig, det har hänt supermycket.
Både roliga och tråkiga saker.


En del som hänt är:

Jag flyttade från mamma till en egen lägenhet, 1 Februari 2008

Fick lära mig att betala mina egna räkningar, och ta hand om min egen inkomst.

 Mitt första MVG någonsin fick jag i Projektarbete där jag skrev en bok
om hur det är att leva som barn till en missbrukare.

I Maj 2008 avslutade jag ett förhållande sedan 1 år och tre månader tillbaka.
Tack och lov för det!

Det jobbigaste av allt var när mamma flyttade från Jävre i Maj. Där vi bott i 17 år.

Jag tillbringade massor av timmar med min syster under sommaren,
det betyder så mycket för mig.

En av dom bästa sakerna som någonsin hänt mig hände: Jag fick tillbaka min bästa vän i mitt liv!
Tack och lov att man lär sig av sina misstag. Från din sida viker jag aldrig igen Marielle.


Jag har tillbringat mycket tid i Manjärv med mamma och min stora nya familj.
Det betyder verkligen kärlek för mig!


Nya människor, och nya vänner träffade jag.
Väldigt speciella människor som betyder mycket för mig idag!


Hamnade för första gången i mitt liv i bråk med poliser.


 Och (nästan) sist men inte minst, jag fyllde myndig!
Det verkligen en speciell födelsedag det här året. Jag fick den bästa present jag önskat mig i över 16 år.
Att pappa var med på mitt kalas gjorde det till världens bästa dag. Bara hans närvaro den dagen (skit i presenterna, det betyder inte lika mycke som detta) gjorde mig så lycklig och glad.
Min dröm som jag haft sedan jag var en liten flicka blev verklighet.


 Jag medverkade i Tv4 Nyhetsmorgon och pratade om hur det är att ha en förälder som sitter i fängelse.
- En stor erfarenhet i mitt liv. Glad är jag att jag kan dela med mig till alla andra som haft det som mig,
eller har det som jag har haft det! Tack förresten alla människor som gett sån positiv feedback!
Det får mig bara att vilja fortsätta hjälpa andra barn i samma sits.


Jag har sett vem som verkligen betyder något i mitt liv och vilka som inte gör det.
Jag har sett hur falska människor kan vara och att man aldrig ska ta någonting för givet.


Den människan som stod mig nästan närmast om hjärtat, krossade det i tusen bitar.
Nu vet jag att jag aldrig mer kan lita på mitt eget kött och blod.
- Jag som trodde blod var tjockare än vatten!


 Jag har fått chansen att träffa en person som står mig varmt om hjärtat och betyder så himla mycket för mig.
Hoppas verkligen att det fortsätter så för annars kommer mitt hjärta att göra ont.
Att någon kan betyda så mycket för en, det trodde jag nog inte.


 Rädslorna för att vara ensam följer mig inte längre. Dom har försvunnit under årets gång.


Mitt hjärta och mina tankar har slutat tro att pappa faller tillbaka igen. Jag tror på HONOM nu, att han klarar det här.
Min oro är borta tror jag, även om den kanske finns där någon enstaka gång. Jag har en inre ro i kroppen..
- Men jag vill verkligen inte att den ska falla tillbaks till någon annan person. Det är de jag är mest rädd för.


Året har varit följt med sorg och smärta, glädje och kärlek. Jag har haft en underbar sommar med nära och kära.
Obeskrivliga och jävligt roliga fester har vi hunnit med, minnen för livet! Det här året har varit så stort för mig,
jag hade aldrig kunnat drömma om att bli mer självständig och med båda fötterna på jorden. Jag trodde aldrig att
jag skulle må så här bra. Det var jobbigt att flytta hemifrån, självklart! Men samtidigt så mår jag så bra så
det var verkligen värt det, jag känner inte att jag gjorde något misstag. Jag känner mig faktiskt mer stark än jag
någonsin gjort förr.. Varför vet jag inte riktigt, men jag har väl insett att ensam är stark också.



Om jag ser tillbaka på det här året. Så är jag inte samma Evelina som förra december. Jag har inte lika mycket ilska i mig, jag är en gladare version av mig själv. Med drömmar och hopp om framtiden, med livslust och ser saker och ting mer positivt än förut. Jag vet vart jag har mig själv och vad jag vill med mitt liv. En vilja att kunna åstadkomma någonting, någonting som kan hjälpa andra människor. Och jag vet att jag en dag kommer kunna göra det, för det är så jag är skapad. Jag är ganska lik min mamma, som ställer upp för allt och alla som vill allas väl och är orolig för alla som har det svårt i livet. Jag vill hjälpa andra barn med den erfarenheten jag har av livet.

Allting har jag att tacka mina föräldrar för. Det är ju faktiskt dom som skapat mig till den jag är idag. Det är av deras misstag jag kan lära mig av och faktiskt så tror jag, att allt min familj gått igenom har gjort mig till en stark person.

Jag är en person som aldrig skulle låta mig köras över av någon (inte nu bokstavligt talat, men ni fattar..) ingen behandlar mig illa längre, jag kan stå emot. Allt skitsnack som florerar just nu skrattar jag åt, för jag vet vad jag har i mitt liv och det är människor med kärlek och glädje. Inte bittra människor med hat (om man säger så.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0