Mördare, droger och vadfan tänkte ni med maten?

Jävlar vad mycket det händer just nu både i Sverige och i  Piteå!
 Åmsele mördaren släpps, ni vet Juha Valjakkala,
han blir villkorligt frigiven i februari.
Ska man gå och vara mörkrädd och allt nu eller?

Överdoser på flera håll i landet, speciellt av den nya drogen mefedron.
En flicka i Luleå tog en överdos förra helgen, hon fick kramper och andingssvårigheter..
En 18 årig flicka som sniffade mefedron i Stockholm dog.
Och till er som använder den här drogen säger jag  bara;
Sluta! Du vill väl inte att ditt liv ska sluta nu? På grund av en dödsdrog?
Tänk ett steg längre (även om det kan verka omöjligt) och ha roligt utan droger & alkohol.
För visst, är livet mycket roligare när man slipper ha ångest för att man inte kan betala
räkningar, eftersom man köper droger för det i stället?
Jag hoppas verkligen att alla ungdomar och vuxna (!) i Piteå vaknar
och inser att den här drogen inte är någonting att leka med.
Det gäller naturligtvis alla droger,
men den här drogen är den som florerar i Piteå som en partydrog just nu.

Läs mer på PiteåTidningen:
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=4269318

Sedan har vi skolmaten som dom ska skära ner på, idag hängde protestlistor i matsalen.
Jag vet dock inte om det är en bra protestlista eller om det är ett skämt.. Men kanske inte..
I alla fall så funderar jag och Marielle på att skriva en insändare till Piteå Tidningen idag.
För vafan har ni tänkt att vi elever ska leva på? Ni sätter in praktik måndag - tisdag på oss handelselever,
sedan ska dom som har rätt till pengar till mat (för att dom inte har råd att äta på skolan) inte få det.
Ni som bestämmer om våran praktik och ser till att en del elever inte får någon mat eller matpengar:
SKIT NER ER FÖR HELVETE !
Jag blir så jävla förbannad och irriterad att jag snart vill spricka. Jag tänker inte gå hungrig en gång till!
Maten är nog dålig redan som den är! Och sedan en sak till bara: Ni klagar på att unga flickor (eller ungdomar i allmänhet) svälter sig själv. Men herregud, det är ju för fan Kommunfullmäktige och Maria Stoltz som kommer svälta oss!

Heipa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0