Omtapetsering i Luleå !

Det här är jag för två år sedan på julafton.
Då hade jag just fått min nya stationära dator
och en splitterny webbcamera.

Jag var överlycklig.
Jag hade inte ens önskat mig det!
Eller ja, lite kanske..



Jag vill att julen ska kännas som då. Precis som förr..
När alla var samlade, oavsett vad..
Då barnen stod i centrum som dom alltid gjort,
utan alkohol och bråk.
Så har det alltid varit,
utom dom sista tre åren kanske..
Alltid har det varit någon som var osams.

Och jag minns förra julen hur rolig den faktiskt var,
då Ubbe var med oss, Lottas fd man.
Även fast alla tyckte det var lite konstigt,
så tror jag alla gillade samvaron.
Alla hade saknat Ubbe,
han har ju alltid varit våran lekfarbror.
Lotta och han var som min andra familj.
Jag minns hur ledsen jag blev när dom skilde sig,
sedan den dagen har jag slutat tro på äktenskap,
om inte Ubbe och Lotta var menade för varandra,
vem är det då? Ingen.. Dom hade allt,
som tog slut på några enstaka veckor...



Jag saknar mitt gamla rum med mina fina tapeter.
Och inte minst så saknar jag min piercing...
Sätter nog i den igen snart,
ska bara köpa ett smycke snart.
Det har ju trots allt inte växt igen på ett år..

Just nu så tapetserar Kristofer om i köket.
Snart är det klart!
Det ska bara sättas upp nymålade skåpluckor,
och sedan ska det läggas ett nytt golv.
Skitfint blir det !

Dålig kamerakvalité jag vet!
Men bilden är tagen med min kassa mobiltelefon..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0