Jag orkar inte mer, ni gör mig illa!

Jag som trodde den här helgen skulle bli riktigt rolig. Mitt humör har varit på topp, tills idag.
När jag och Kristofer hade åkt ungefär tre åk i backen gick vi in och drack kaffe hos mamma i restaurangen..
Då ringde mormor... Herregud! Kan det här sluta någon gång?
''Ni kommer till Lotta på Julafton'' och jag sa att vi antagligen att vi nog inte gör det.
Eftersom mamma är jävligt besviken och att det kommer folk dit som vi inte vill träffa..
Sedan bara : ''Gör inte mormor ledsen'' så hörde jag att hon var på väg att börja gråta.
Då brast det för mig; Men mormor du har gjort mig ledsen också. Det var det enda jag sa, sen la jag på luren.
Man ska inte göra henne ledsen men hon kan vräka ur sig allting möjligt utan att behöva be om ursäkt.
Jag blev så jävla sårad att det inte är sant, det handlar inte om henne, om att göra henne ledsen osv.
Ska vi fira jul med människor som påstår att vi ljuger ihop saker om släkten? Haha nej!
Efter alla utskällningar som mamma fått, tror ni att vi seriöst vill fira jul med er då?

Hur länge ska mamma straffas för sitt tidigare missbruk?! Herregud!
Och Bitte har fan inte hjälpt henne mer än vad mamma hjälpt henne.
Ja nu nämner jag namn för jag orkar fan inte hålla käften längre!
Bitte får någon gång i sitt liv ta konsekvenser för det hon har gjort,
så mycket skit hon snackat om min mamma och hennes liv..
Och för att inte prata om allt ni sagt om min pappa !
Så mycket skit ni kan prata om honom och ändå visa god fasad när ni träffar honom,
men om han visste vad ni suttit och sagt om honom och mamma.

När ska jag och mamma få njuta av vårat nya liv som vi har fått?
Ska hennes missbruk som hon varit kvitt i över 19 år snart,
alltid följa henne? Ni får för helvete ge er!
Ni tål inte att se att mamma har ett bättre liv än er nu,
eran lilla familj sprack och nu ska ni svartmåla andra på grund av svartsjuka.
Men en sak ska ni veta;
Vi har ett bra liv idag och om ni ska bete er som ni gör så ingår ni tyvärr inte i vårat liv.
Vi klarar oss utan er, istället för att hitta på en massa skitsnack och lögner kan man väl prata öga mot öga?


Jag pratar inte med er förens ni bett om ursäkt till mig personligen för era lögner om mig och min pappa.
Och jag tänker fan inte fira min julafton med en bunt mytomaner.
Nej vet ni vad, jag kanske ska fira julafton med mina A-lags kompisar istället?!
Eller varför inte sitta med min pappa och supa i barackerna som vi tydligen gjort?

Jag vill fira jul med Lotta för hon är den som inte alls lagt sig i eller framförallt insett,
att mamma hanterar sina känslor och sitt mående genom att skriva.
Mamma bearbetar saker så, precis som jag!
Och Lotta skulle aldrig ge mig skulden för någonting som jag inte gjort,
men det gjorde ju mormor, eller hur?

Jävla jul, just nu hatar jag allt som har med julen att göra.
Vars fan är kärleken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0