Årskrönika 2008

Jamen det är nu dags för att göra en Blondinbella och skriva en årskrönika hade jag tänkt.
Så här före nyårsmiddagen..


Mycket har hänt under år 2008, det har varit ett roligt, smärtsamt och lyckligt år. Allting mellan himmel och jord har hänt kan man väl säga.. Det har kommit stunder i mitt liv där jag sett vilka människor som följer ärlighetens väg och vilka som inte gjort det.

För det första så flyttade jag hemifrån den 1a februari 2008, det var en svår period i mitt liv. Men samtidigt det bästa som har hänt mig under det här året. Att lämna mamma var nog det svåraste av allt, att se henne så ledsen och besviken det trodde jag aldrig att jag skulle få se på det sättet. Jag hade självklart velat att det hade varit en flytt under mindre omständigheter, men samtidigt så tror jag att mamma och jag kom varandra så mycket närmare än vad vi någonsin varit förut. Och att se henne leva ett liv med glädje och kärlek det betyder allt för mig, hon har verkligen tagit sig upp från botten, tagit hand om mig, uppfostrat mig till en självständig tjej och framförallt hittat kärleken i hennes liv.

Samtidigt som det var svårt att lämna mamma så flyttade jag ifrån min gamla mormor som betyder jävligt mycket för mig. Hon är en kvinna som jag alltid kommer att älska, oavsett vad, även om hon inte alltid gör mig glad .. Mormor och mamma är dom som alltid funnits för mig, på de enda eller andra sättet.. Utan mormor hade jag och mamma säkerligen inte varit där vi är idag. Hon visar sin kärlek på ett speciellt sätt till människor, och det är de jag tror gör henne speciell. Däremot hade jag kunna säga att hon ska tänka mer på sig själv och sitt välmående än andras.

Jag fyllde myndig år 2008. Det var inte så stort som jag trodde, jag känner mig inte särskilt myndig faktiskt.. Annat än att jag får köpa mina egna cigg..

År 2008 var året när en av mina stora drömmar också gick i uppfyllelse, eller rättare sagt två egentligen.. Pappa kom på mitt kalas för första gången på 18 år. Det är en obeskrivlig känsla den dagen han steg in med all min släkt samlade. Ja, jag kan inte önska mig något mer just nu.. Sedan så fick jag chansen att vara med i TV4 Nyhetsmorgon och berätta hur det är att ha en pappa som suttit i fängelse.. Det var stort för mig, även om ni andra kanske inte tyckte det, men för mig är det stort  att dela med mig av mina erfarenheter. Och ni som såg det, såg hur glad jag är för att min pappa är nykter, det kom ju tårar trots allt, och ni som inte tror att dom var äkta, skit ner er ! Haha.. Och tack för alla fina mejl ni som skickat, det gör mig bara ännu mer stark, att folk vill veta hur andra människor har det/ har haft det.. Det finns så många andra där ute som haft de som jag, eller rättare sagt har det, så till er vill jag säga, var stark och tro på era drömmar, lev för era drömmar ! Det gör jag och jag kommer långt med det.

Sedan glömmer jag aldrig den kvinnan som kom fram till mig och sa: ''Det är du som måste bestämma dig om du ska resa dig upp eller fortsätta leva i det förflutna. En dag bestämde jag mig bara att nu får det vara nog med att må dåligt. Nu gör jag mitt liv roligare och ser det mer positivt.'' Till den här kvinnan vill jag bara säga Tack ! hon har sagt så fina ord. 

Mer vet jag inte riktigt, men kort och gott; mitt mest framgångsrika år i skolan också, fick mitt första MVG!


GOTT NYTT JÄVLA ÅR PÅ ER !


 


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman, tack för dom fina orden, klart jag hade lite separations ångest, det har alla, och jag var mest rädd för att du skulle sluta komma till mig på helgerna, men nu känns det bra, även om det skiljer några mil mellan oss och jag håller med dig, vi fick faktiskt bättre kontakt i alla fall, och det är jag glad över, jag älskar dig utav hela mitt hjärta, du är den som alltid har mitt hjärta, vad som än händer. Nyårskramar till den jag älskar mest på denna jord

2009-01-01 @ 15:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0